joi, 28 martie 2013

Teama ta de boala produce MILIARDE pentru altii!


Imi aduc aminte  de o etapa din viata mea si ma amuz, insa pe vremea aceea eram foarte speriat.
Se intampla acum aproximativ 6 ani cand abia intram in contact cu lumea farmaceutica.
Stiam  atunci ca “sufeream” de multe afectiuni, aveamprobleme cu stomacul care ma durea, fierea imi dadea stari de greata dimineata incat ajungeam sa iau prima masa undeva in jurul orei 11:00 desi ma trezeam de la 7:00, plus durerile de cap care faceau parte din viata mea aproape zilnic.
Cu toate acestea pe cap si lucrand intr-o farmacie, cred ca iti dai seama ca am ajuns rapid sa incerc orice medicament care imi putea trata afectiunile.
In scurt timp eram la stadiul in care zilnic inghiteam aproximativ 7 pastile…plus vitamine pentru ca ma simteam slabit…si toate acestea la 23 de ani cand in mod normal esti in floarea varstei si nu trebuie sa ai astfel de probleme.
Spre norocul meu am intalnit o persoana deosebita (Aura), una din colegele de munca de atunci, care dupa ce m-a analizat cateva zile la rand mi-a zis:
“Mai baiatule…de ce inghiti atatea pastile la varsta ta?”
Eu bineinteles ca am inceput sa ii enumar “bolile” de care “sufeream”.
Nu a fost de acord cu raspunsurile mele si bine a facut pentru ca altfel cred ca si astazi as fi suferit de acele boli imaginare.
Ceea ce mi-a recomadat in urma unei discutii a fost sa imi schimb regimul alimentar, sa incepdimineata sa consum doar fructe…oricum nu puteam manca altceva asa ca am acceptat si varianta asta. :)
In aproximativ 3 luni renuntasem la aproape toate pastilele si aveam un nou mod de a gandi, nu ma mai gandeam la ce boala mai pot avea si cum o pot trata, ci ma gandeam ca sunt din ce in ce mai sanatos daca am reusit sa renunt la toate aceste pastile.
Dupa ce ai citit asta cred ca iti poti da seama cat de periculoasa este teama de imbolnavire si cum te poate transforma dintr-un om sanatos intr-unul bolnav care isi gaseste alinarea in diverse medicamente.
Omul se teme de imbolnavire din cauza imaginilor teribile pe care si le-a sadit in minte legat de ceea ce s-ar putea intampla, daca s-ar imbolnavi. Se teme, de asemenea, de cheltuielile pe care le-ar putea implica spitalizarea sau medicatia.
Un doctor de renume a estimat ca 75% dintre toti oamenii care merg la doctor pentu servicii medicale sunt bolnavi inchipuiti (ipohondri).
Faptul ca ai o teama de boala, chiar daca nu exista nici cel mai mic motiv de ingrijorare, produce simptomele fizice ale bolii de care tu te temi.
Stii ca poti fi imbolnavit prin sugestionare?
Nu trebuie sa ma crezi, iti voi da ca exercitiu  sa faci un mic experiment pe un cunoscut sau prieten insa am sa te rog sa nu exagerezi.
Il poti intreba asa: “Arati foarte bolnav, s-a intamplat ceva?” sau “Esti foarte palid, te simti rau?” Ai inteles ideea, important este sa nu exagerezi.
O sa fii uimit sa vezi ca majoritatea chiar recunosc ca se simt rau desi poate inainte cu 10 minute totul era perfect, se simteau foarte bine.
Mizand pe teama de boala a oamenilor, industria medicala si farmaceutica se imbogateste pe zi ce trece.
Daca te uiti in ziua de astazi care sunt afacerile care prospera de la luna la luna o sa vezi ca vorbim despre…farmacii.
Industria medicala este a doua sursa de bani pentru omenire, dupa cea de armament, iar unde sunt atatia bani la mijloc nu exista scrupule.
Eu observ zilnic, in activitatea mea, pacienti care se trateaza de o anumita afectiune, iar ca efect secundar la tratamentul pe care il fac capata una sau mai multe afectiuni secundare.
De ce?
De ce nu?
O data intrat in cursa medicinei moderne, de ce sa nu cotizezi pana la moarte?!
Multi medici s-au imbogatit datorita acestei temeri a noastre de a ne imbolnavi.
In urma cu ceva timp am fost sa imi fac un control de rutina, iar doamna doctor de la o importanta institutie medicala privata – nu dau nume ;) – a reusit sa ma sperie atat de tare pe moment ca am crezut ca sunt “pe moarte “.
Trebuia sa fac diverse investigatii intr-un alt cabinet al dansei si sa iau niste tratamente “pe viata” ca sa o citez pe doamna doctor altfel era de rau…
Bineinteles ca m-am calmat, am respirat adanc si nu am mai trecut pe la dansa :D
Unii medici prefera sa te imbolnaveasca prin sugestii negative pentru simplul motiv ca vei fi pacientul lor fidel!
Ceea ce vreau sa retii este ca nu toti medicii sunt asa, sunt si anumiti medici care merita tot respectul si aprecierea noastra, insa din pacate acestia sunt din ce in ce mai putini.
Mai jos vreau sa iti prezint cele 6 simptome caracteristice celor care sufera de teama de imbolnavire:

1. Autosugestia

Se poate traduce prin cautarea si asteptarea gasirii simptomelor tuturor felurilor de boli, obiceiul de a incerca toate “remediile” si “medicamentele” recomandate de altii, discutii cu altii despre anumite forme de boala si experimentarea dietelor, a exercitiilor fizice fara a avea consultanta de specialitate.

2. Ipohondria

In acesta categorie intra obiceiul de a vorbi despre boli, prin concentrarea asupra anumitor boli si asteptarea aparitiei lor. Este indusa prin gandirea negativa si nu poate fi vindecata medicamentos.
Daca suferi de ipohondrie, iti poti face mai mult rau decat ar putea sa iti faca boala in sine.

3. Susceptibilitatea

Teama de imbolnavire conduce la scaderea rezistentei organismului si creeaza astfel un mediu favorabil pentru orice forma de boala pe care o poti contacta.
Daca te gandesti tot timpul ca te imbolnavesti, nu vei mai fi atent la cum te imbraci, ce mananci, ce bei, pentru ca oricum te vei imbolnavi, ce rost mai are sa iei in calcul lucrurile astea marunte.

4. Automenajarea

Aici intra obiceiul omului ce sufera de teama de imbolnavire de a cersi simpatie facand apel la o boala imaginara, ca momeala. Astfel poti simula o boala  pentru a acoperi lenea sau pentru a justifica lipsa ambitiei.

5. Excesul

Cand vrei sa inlaturi o durere de cap, sau orice alt tip de durere, in loc sa elimini cauza, ai tendinta sa folosesti alcoolul sau stupefiantele in cantitati mai mari sub pretextul ca “doar asa imi trece”.

6. Ingrijorarea

In fiecare zi am cel putin un pacient care citeste cuvant cu cuvant prospectele unor medicamente si se ingrijoreaza de posibilitatea de a fi lovit de una din bolile mentionate la reactii adverse. Ba mai mult unii sustin ca au avut toate reactiile adverse mentionate acolo.
E lesne de inteles cum si-au sugestionat mintea astfel incat au facut fiecare reactie adversa a medicamentului respectiv.
Acum, daca ai aflat ca suferi de teama de imbolnavire, ce este de facut?
Primul pas l-ai facut, ai devenit constient de asta.

Ce poti face in continuare?

1. Foloseste afirmatii pozitive adaptate la afectiunea de care suferi (nu afectiunea de care crezi ca suferi).

Iti voi da mai jos cateva afirmatii universale pentru o stare de sanatate perfecta:
a) “Descopar in fiecare zi noi modalitati de a-mi imbunatati starea de sanatate”
b) “Corpul meu revine la o stare de sanatate optima, deoarece ii ofer tot ce are nevoie, pe toate planurile”
c) “Ma eliberez de durere si sunt in armonie cu viata”
d)” Corpul meu face intotdeauna tot ce ii sta in puteri pentru a-mi crea o stare de sanatate perfecta”
e) ‘Sunt recunoscator ca traiesc, simt o placere si o bucurie nemasurata sa pot trai o noua zi”
f) “Starea de sanatate perfecta este dreptul meu divin prin nastere. Solicit acum acest drept”
g) “Sunt recunoscator pentru corpul meu sanatos. Iubesc viata”

Ti-am dat doar cateva afirmatii, le poti adapta sau poti sa iti faci chiar tu propriul tau set de afirmatii.
Repeta-le de 2 ori pe zi timp de 10 minute si o sa vezi rezultatele garantat!

2. Foloseste vizualizarea
Daca te-ai vedea in cea mai buna forma fizica a ta si cu o sanatate de fier, cum ai arata?
Cum ai vorbi?
Cum te-ai simti?
Petrece 10 minute pe zi facand asta si lasa-ti creierul tau sa construiasca incet incet o noua cale…o cale catre o sanatate perfecta. El nu stie sa faca diferenta intre realitate si imaginatie, astfel, acest exercitiu repetat zilnic, va produce rezultatele pe care le vizualizezi.
Iti doresc multa sanatate si o viata minunata!
Vreau sa imi spui mai jos parerea ta despre acest articol, abia astept sa iti raspund.
Hai sa facem lumea mai buna si mai sanatoasa, da un Share la acest articol :)

Sursa: http://e-zerolimite.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu