vineri, 16 noiembrie 2012

Deliciu portocaliu ;)

Am zis ca revin pentru a va arata de ce am ales culoarea zilei ca fiind portocaliu, asa ca ma tin de cuvant!

L-am numit deliciu portocaliu in ciuda sotului meu, care s-a aratat reticent in privinta ideii mele de a gati azi dovleacul placintar. Acum il astept sa soseasca si sa vedem daca trec testul sau nu. Dar asta veti afla abia maine dimineata. 
  Si acum sa trecem la treaba.
 Sa stiti ca ingredientele sunt putine si deloc costisitoare. Eu am avut nevoie decat de dovleacul buclucas si un pachet de unt, deoarece restul le aveam prin bucatarie. 

 Avem nevoie de :

Pentru umplutura:
un dovleac placintar
4 linguri cu zahar sau dupa gust
1 lingurita scortisoara, esenta de vanilie
        Foi:
1 pachet margarina (250g)
7 linguri ulei
7 linguri apa
1/2 lingura otet
un praf de sare
faina cat cuprinde



Pana acum nimic dificil. Numai ca toata treaba incepe cu partea cea mai grea: curatarea dovleacului. Trebuie avuta mare grija, deoarece va puteti accidenta si nu e recomandat acest lucru. Deci se curata dovleacul, se spala si se da prin razatoarea mare sau robot, dupa preferinta.
 
  Intr-o cratita se pune putin ulei si apoi dovleacul impreuna cu zaharul si se lasa pe foc mic pana scade zeama. La final, se adauga scortisoara si esenta de vanilie dupa gustul fiecaruia. 




                                                                                                                                                                  Pentru foi se adauga untul moale (sau margarina daca vreti sa fie de post) impreuna cu uleiul, apa, otetul si praful de sare iar apoi faina. La inceput se poate pune aproximativ 500gr de faina, pentru ca mai apoi se adauga treptat pana cand se formeaza un aluat care nu se mai lipeste de maini. Aluatul astfel obtinut se imparte in doua foi.


Se pune prima foaie in tava tapetata cu ulei si faina, mai apoi compozitia fermecata si apoi ce-a de a doua foaie. Aceasta se inteapa din loc in loc cu o furculita si se da la cuptorul preincalzit pentru 40-50 minute in functie de cuptorul utilizat.

Se lasa la racit si apoi de taie cubulete si se pudreaza cu zahar vanilat. Eu nu m-am putut abtine si am adaugat si putina scortisoara in zahar.



 Astazi pot spune ca am avut o zi productiva, deoarece ziua mea portocalie s-a incheiat cu o victorie! Mai ales ca a fost prima data cand am pregatit "dovleacul fermecat" si cred ca va trece si testul scepticului!
 Voi ce parere aveti despre un astfel de deliciu?


P.s. Mi-a mai ramas niste dovleac pe care maine am de gand sa il pregatesc altfel!              
        Voi ce imi propuneti sa fac???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu