luni, 17 decembrie 2012

Secretele cozonacului de Craciun



Dragii mei, anul acesta m-am hotarat sa imi incerc norocul in cozonacii. Pentru nu am mai facut nici macar o data un cozonac m-am apucat sa caut tot felul de retete care mai de care mai usoare sau sofisticate si am aflat ca exista si niste secrete pentru reusita lor. Asa ca m-am hotarat sa le impartasesc cu voi si daca mai cunoasteti si altele va rog sa mi spuneti si mie pentru ca tare imi e teama ca voi da gres. 

"Pentru multi dintre noi, fara aroma cozonacului in bucatarie, nu e Craciun. Si, daca anul acesta te vei incumeta sa pregatesti cozonacul singur, ai cu siguranta nevoie de niste sfaturi, pentru ca de acest Craciun cozonacul tau sa fie  punctul de atractie al mesei si toti invitatii sa-ti ceara reteta.
1. Faina pe care o folosesti trebuie sa fie neaparat uscata si de buna calitate.
2. Ouale trebuie sa fie proaspete. Nu adauga in compozitie mai multe oua decat spune reteta, pentru ca va creste mult mai greu cozonacul. Cu cat numarul de oua e mai mic, cu atat cantitatea de lapte trebuie sa fie mai mare.
3. Cand framanti coca, ai grija - ea nu trebuie sa se rupa, ci sa fie elastica.
4. Daca doresti sa scazi cantitatea de zahar din reteta, nu cobori mai jos de 250 g per kilogram de faina. Si, daca cozonacii au mai putin zahar, ei vor creste mai repede.
5. Ca sa capete un luciu frumos, cozonacii trebuie unsi de doua ori: o data cand ii punem in forma si o data inainte sa ii pui in cuptor.
6. Nu ii tine in cuptor mai mult decat trebuie (maximum o ora).
7. Cuptorul nu trebuie sa fie dat prea tare, pentru ca, astfel, se va forma o crusta care impedica cresterea cozonacului, iar coca dinauntru ramane cruda.
8. Cozonacii nu trebuie lasati sa creasca in forma prea mult pentru ca, daca sunt lasati sa creasca prea mult, fermentatia trece de limita necesara si apar spatii libere in coca.
9. E bine sa framanti coca 30 de minute fix.
10. Cand lasi cozonacul sa creasca, ai grija ca in camera respectiva sa fie cald. Inchide usile si da drumul la cuptor, pentru a crea o atmosfera potrivita."

Sursa: gustos.ro

Voi ce retete folositi pentru a avea cozonaci pufosi si aromati?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu