luni, 4 februarie 2013

De ce nu esti cine ai fi vrut tu sa fi


Te nasti,cresti,ajungi la scoala.Acolo inveti lucruri care poate iti plac,poate nu iti plac.Parintii te indeamna sa inveti tare ca sa poti sa prinzi un loc de munca cat de cat bine platit.Dupa tragi tare si ajungi la o facultate.Deja ai o mentalitate bine conturata despre viata si lucrurile in general.Termini facultatea,iti gasesti un job si uite asa te trezesti pe la 35 de ani ca viata ta nu e tocmai roz.Ai rate la banci pe care te chinui sa le platesti luna de luna,un partener de viata cu care te certi tot timpul..sau poate ca deja esti divortat.Te duci la munca la 8 si abia astepti ora 4 ca sa poti pleca acasa.Poate ca ai si un copil cu care nu stii ce sa vorbesti sau habar nu ai cum sa ii vorbesti.Oare cum ai ajuns aici?
science-112012-001-617x416
Iti spun eu cum.Ai facut ceea ce ti-a spus societatea sa faci.O sa iti explic putin ca sa ma intelegi:
  • Parintii tai te-au indemnat sa inveti tare ca sa te poti angaja undeva.Tot ei te-au educat si ti-au transmis perceptia lor despre viata.Cel mai probabil cand ai spus vreodata ca vrei sa iti urmezi pasiunile ei “ti-au bagat mintile in cap” caci ei au o experienta de viata iar tu nu ai.Iti spun cu parere de rau ca in cazul in care ei nu au realizari marete in viata sau dorinte indeplinite..nu ai ce invata de la ei.De ce?Pentru ca singurii de la care poti invata ceva sunt aceia care au succes.Desi am aptitudini de uman si o pasiune pentru psihologie,m-am dus pe profil mate-info la liceu de gura parintilor.
“Umanul e de fete,mate-info e de baieti!Te duci la mate-info ca poate oi ajunge si tu sa lucrezi in IT caci acolo se va castiga bine mereu” imi spunea mama.Pe tot parcursul liceului am urat si m-au plicitsit materiile de real.Mai ales chimia si matematica :|
  • Societatea te-a invatat niste concepte deloc sanatoase gen:
“Ca sa am bani trebuie sa am un job care se cauta pe piata”
“Ca sa am parte de iubire imi trebuie bani sau sa arat ca un model”
“M-am nascut in Romania deci nu am cum sa am succes..”
“Doar parlamentarii si aia care fura au bani”
Toate astea sunt niste porcarii.Lumea cand nu are succes sau da gres gaseste scuze.Si tu tot auzind in jurul tau aceste scuze de la oameni mediocrii le-ai adoptat ca fiind adevar fara sa le analizezi.Stii ca atunci cand creierul aude mereu aceeasi minciuna o ia drept adevar.
Asa ca din cauza insuccesului celor din jurul tau si tu esti condamnat si tu la o viata mediocra.Asa o fi?
NU!
Eu zic ca tu esti condamnat sa schimbi lumea si sa fii fericit.Asta este defapt destinul tau.
Dar pentru a putea a putea fi fericit trebuie mai intai sa faci un pas foarte important si anume sa incepi sa vrei sa te schimbi.
“Fi tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume” spunea Mahatma Gandhi.Pentru a putea schimba lumea intai trebuie sa te schimbi tu.Intai educa-te tu ca sa ii poti educa pe altii,care la randul lor vor educa alta lume.Si uite asa impreuna putem schimba ceva.In articolele viitoare vom vorbi despre cum sa iti valorifici pasiunile si cum sa faci ceea ce iti place…si sa nu mai fi in randul oamenilor mediocri care sunt ceea vor altii sa fie.
Eu nu te pot face cine vrei tu sa fi.Tot ce pot eu face este sa iti fiu ghid si mentor.Eu iti pot doar arata drumul spre dezvoltarea ta,dar doar tu poti merge pe el.Drumul spre a fii cine vrei tu sa fii.
Iti multumesc ca ai citit si sper sa vrei sa te schimbi.

Sursa: http://ficinevreitusafi.wordpress.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu